torstai 12. joulukuuta 2013

Kestovaippailua ja tilin perustamista

Eilen sain VIIMEINKIN kaivettua kestovaipat kaapista, mutta en sit ehkä osannutkaan kaikkia käyttää...  No, viikonloppuna on mentävä oppiin kaverilta, jolta niitä pussillisen sain. :) Eilen kuitenkin kestoja jo käytettiin vähän vaihtelevalla menestyksellä: ensimmäinen oli vähän liian pitkään ja kastui läpi, mutta kaksi seuraavaa toimi varsin hyvin. Ja käytin vaan niitä vaippoja, mistä tajusin miten niitä käytetään.

Illalla mun äiti taas pysähtyi hetkeksi meillä ja toi tullessaan meidän vanhoja kirjoja. Tässä kirja, jonka perusteella Lotan toiseksi nimeksi mietittiin Karoliinaa.


En muista oonko täällä kertonutkaan, mistä Lotan nimi tulee. Mun lempikirjoja lapsena oli Astrid Lindgrenin "Se pikkuinen Lotta" ja siitä asti oon tykännyt Lotta nimestä ja oon halunnut sen joskus lapselleni nimeksi antaa. Kun meidän Lotta sitten syntyi, mä kävin läpi mielessäni monia muitakin nimiä, mutta kun Joni sanoi jo ensimmäisenä päivänä ajattelevansa tyttöä Lottana, oli peli selvä. Ja kyllähän tyttö mustakin tuntui alusta asti ihan Lotalta. :)

Tänään käytiin pankissa perustamassa tili Lotalle. Pankissa oli tarjouksena, että kun perustaa tilin alle puolivuotiaalle, antaa pankki lahjaksi 20 €. Toiset 20 € saa, kun perustaa lapselle rahaston. Pankkitädillemme oli jo tulossa seuraavat asiakkaat, kun tili oli saatu perustettua, joten rahastoa mennään perustamaan sitten tammikuussa. Lotta käyttäytyi pankissa varsin mallikkaasti, katseli sylistä ympärilleen ja hurmasi useammankin virkailijan. Pikku itkut itkettiin ennen kuin nukahdettiin äiskän syliin.


Kotona minä siivosin Lotan nukkuessa isin kanssa. Ja nyt touhuillaan lattialla. Lotta kääntyy jo hienosti kyljelleen, mutta aina kun laitan kameran päälle, käännytään takaisin selälleen ja odotetaan että kamera laitetaan pois ennen seuraavaa kääntymistä. :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti