sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Vauvakutsut

Ystäväni olivat järjestäneet minulle eilen baby showerit eli vauvakutsut. Osasin odottaa kutsuja, sillä ystäväni oli luvannut minulle sellaiset pitää jo ennen kuin olin raskaana. Ajankohtaa minun ei pitänyt tietää, mutta sain sen vahingossa selville jo viikkoja sitten ja vaikka yritin unohtaa sen, niin osasin odottaa, että eilen jotakin oli luvassa. Tosin loppuvaiheessa olin kyllä jo menettänyt uskoni ja epäillyt, etteivät juhlat olekaan vielä, mutta niin vain olivat. :)

Oltiin siis sovittu ystäväni kanssa, että vietetään lapsivapaata päivää kaupungilla kirppisten kiertelyn ja syömisen merkeissä. Mulla oli eilen kolmatta päivää migreeni, mutta lähdin silti liikkeelle päätäni uhmaten, koska olin niin kyllästynyt kotona makoiluun. Joni oli saanut vihiä jo edellisenä iltana, että aavistan jotakin, joten Joni ja ystäväni yrittivät vielä sekoittaa pakkaa. Siinä kun migreenin jumiuttamilla aivoillani yritin miettiä, onko juhlat nyt vai ei, meinasi itseltäkin mennä hermot. Kaiken lisäksi mulla oli eilen huono päivä: migreeni oli turvottanut kasvot, joten olin mielestäni ruma ja läski eikä mikään vaate sopinut päälleni. Lähdin siis liikkeelle aika harmistuneella mielellä, mutta onneksi ystävän seura piristi.

Parin kirppiksen jälkeen istahdettiin ystäväni kanssa hetkeksi kuppilaan ennen syömään menemistä. Tässä vaiheessa uskoni alkoi loppua, sillä ystävälläni ei tuntunut olevan aikataulua syömään menemiselle vaan hengailtiin kaikessa rauhassa. Hän myös kysyi, minne haluaisin mennä syömään, mutta luotti siihen, ettei minulla ole mielipidettä ja hän saa ehdottaa paikkaa. :D Olisi pitänyt testata, mitä hän olisi keksinyt, jos yhtäkkiä olisinkin halunnut johonkin tiettyyn paikkaan. ;)

Lopulta sitten lähdettiin kävelemään ruokapaikkaa kohden ja tässä vaiheessa en siis enää uskonut juhlien olevan samana päivänä. Ravintolaan päästyämme ystäväni ohjasikin minut kabinettiin, jossa muut ystäväni odottivat ilmapallojen ja serpentiinien kanssa. Juhlat sisälsivät hyvää ruokaa, ihanien ystävien seuraa, lahjoja ja pari leikkiä. Laitan tähän omat vastaukseni juhlissa täytettyihin arvuutteluihin, mutta vieraiden vastaukset olivat aivan mainioita.



Ja vielä kuvia lahjoista:



En kuulemma tarvitse vauvanhoito-opasta, mutta kirjan pointti oli tämä takana oleva ensimmäinen lause:



Lisäksi sain lahjakortin vyöhyketerapiaan, joko itselleni käytettäväksi tai sitten vauvalle. Ajattelin, että jos vain ehdin niin käyn itse ennen synnytystä, sillä se voisi rentouttaa lihaksia (ja elättelen toiveita että samalla sujuvoittaa synnytystä). Vyöhyketerapia saattaa kuitenkin käynnistää synnytyksen, joten siellä ei saa käydä ennen kuin 38 raskausviikkoa on täynnä ja itse jätän käynnin mielellään lähelle viikkoa 40, joten voi olla riski, että synnytys käynnistyy ennen kuin ehdin lahjakorttia käyttää. Mutta siinä tapauksessa viedään sitten vauva sinne. :) Kaikki lahjat olivat ihania, joskaan lahjat eivät tietenkään olleet pääasia, vaan se yhdessäolo. Kiitos siis vielä kaikille, oli ihanaa! :)

5 kommenttia: