lauantai 7. marraskuuta 2015

Haaste: kymmenen kysymystä

Sain tämän kysymyshaasteen Raparperipolkua pitkin-blogin Nealta, kiitos!

Tässä haasteessa vastataan haastajan keksimiin kymmeneen kysymykseen, keksitään itse uudet kysymykset ja haastetaan uusia blogeja vastaamaan niihin.

Tässä minun saamani kysymykset:

1. Oletko meinannut kirjoittaa jostakin blogissasi, mutta syystä tai toisesta se on jäänyt vain luonnoksiin?
Eipä taida kyllä olla mitään sellaista. Joskus oon varmaan ajatellut kirjoittavani jostakin, mutten sitten kuitenkaan olekaan saanut aikaiseksi.


2. Paras hetki päivässäsi?
Jos molemmat lapset sattuu nukkumaan päiväunia samaan aikaan, niin se. Saan juoda teen rauhassa ja lämpimänä, ja katsoa jotain hyvää ohjelmaa tv:stä.

3. Odotatko jo joulua?
Odotan! Pitäisikin jo suunnitella joulukalenteria ja askarrella joulukoristeita.

4. Oletko lipsunut jostain "minun lapseni ei sitten koskaan"-asiasta?
En muista, että mulla olisi ollut tuollaista "ei koskaan" ajatusta, mutta kyllä olen muuttanut ajatuksiani muuten joistain kasvatukseen liittyvistä asioista.

5. Lapsen synttärit. Iso stressi vaiko ihana juhla, jota odotat ja teet/suunnittelet jo kuukausia etukäteen?
En stressaa, mutten myöskään suunnittele kuin ehkä paria viikkoa etukäteen.

6. Vietätkö omia synttäreitäsi?
Ei ole tullut muutamaan vuoteen vietettyä, ehkä kolmekymppisiä sitten tulee..?

7. Muistutatko omaa äitiäsi?
Kyllä varmaan, ainakin joiltain osin.

8. Lapsi & puhelin. Mitä ajatuksia herättää?
Tässä on muuten yksi asia, mistä olen muuttanut ajatuksiani. Ajattelin, ettei mun lapsi todellakaan osaa pari vuotiaana käyttää puhelinta, mutta hups vaan, niin tuo osaa! Itse oon ostanut oman ensimmäisen puhelimeni rippilahjaksi saaduilla rahoilla ja ajattelin, ettei mun lapsetkaan saa puhelinta aiemmin. Maailma on kuitenkin muuttunut ja luulenpa, että joudun tulemaan tuossakin vastaan. Ja jos otetaan vielä kantaa viime aikoina esillä olleeseen asiaan, että vanhemmat käyttää liikaa älypuhelimiaan lastensa kustannuksella niin olen sama mieltä ja syyllistyn siihen itsekin. Olen kuitenkin tietoisesti yrittänyt vähentää puhelimen räpläystä ja keskittyä siihen leikkimiseenkin oikeasti.

9. Voisitko tehdä bloggausta työksesi?
Miksipä en, eiköhän se onnistuisi ja voisi olla ihan hauskaakin.

10. Mitä leikitte viimeksi?
Meillä on nyt molemmat lapset kipeänä, joten paljon ollaan vaan pötkötelty sohvalla. Lotan kanssa ollaan myös muovailtu muovailuvahoilla. (vastasin kysymyksiin jo maanantaina, loppuviikosta ollaan kyllä leikitty vaikka ja mitä ;) )


Tässä minun kysymykseni:
1. Mikä joulussa on parasta?
2. Mikä tekee sinut iloiseksi?
3. Entä surulliseksi?
4. Mitä herkkua (tai ei-herkkua) et voi vastustaa?
5. Parasta arjessasi juuri nyt?
6. Kahvi vai tee? Vai kenties joku muu?
7. Lapsesi /lapsiesi nimi: mistä tulee? Oliko vaikea vai helppo keksiä? (Jos et paljasta lapsen nimeä blogissa, avaa silti vähän tarinaa nimen takana :) )
8. Lempipuuhasi/-leikkisi lapsesi kanssa?
9. Taito, jonka haluaisit lapsesi oppivan?
10. Ärsyttävin lastenlaulu?

Mukaan haastan
Nellis - Vauvakuumeesta ponnistaen
Elina - PikkuPeikkoPrinsessat
Maisamiisa - Perhosia masussa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti